قوانین و مقررات دیده پردازان نادین.

لطفا جهت بهبود در خدمت رسانی قوانین و مقررات شرکت دیده پردازان نادین را مطالعه نمایید

قوانین و مقررات دیده پردازان نادین

تعاریف:
خریدار : شخصی است اعم از حقیقی یا حقوقی که در سامانه ثبت نام سایت دیده پردازان نادین و یا در قرارداد فی ما بین مشخصات وی به عنوان خریدار ثبت می گردد. تبصره : چنانچه شخصی به جز شخص خریدار نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام نموده باشد در آن صورت شرکت تعهدی در قبال پرداخت کننده هزینه ها نداشته و صرفا شخص خریدار را به عنوان طرف قرارداد تلقی خواهد کرد.
سرویس : سرویس های مورد تعهد دیده پردازان نادین صرفا مواردی هستند که در فرم خرید خدمات به صراحت قید گردیده است.
پرتال کاربران : وبگاهی به آدرس http://www.dpn.co.ir/nadin_host که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست سرویسهای خود را مشاهده؛ آنها را تمدید نموده یا ارتقا دهد و مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.
تعرفه : فهرست کامل سرویس های قابل ارائه همراه با ویژگی ها ومحدودیتها وقیمتها به نحوی که خریدار کاملا آگاه گردد.
هرزنامه : ارسال ایمیل به فردی بدون اینکه گیرنده بخواهد.
تحویل خدمات : ارائه شناسه یا کلمه عبور استفاده از سرویسهای خریداری شده ویا اعلام انجام سایر خدمات بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و شرکت
کاربر وب سایت : کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت خریدار را مشاهده و مرور می کنند.
منابع RAM: میزان استفاده از حافظ اصلی سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدار سرویس دهی می کنند بر حسب مگابایت وقتی که کاربران آن سایت درحال استفاده ومشاهده آن سایت می باشند.
منابع CPU: میزان استفاده ازپردازنده سرور یا سرورهایی که به وب سایت خریدارسرویس دهی می کنند جهت پردازش درخواست ها واجرای کدهای دینامیک آن سایت نسبت به کل توان پردازنده سروربه صورت درصد وقتی که کاربران آن سایت در حال استفاده ومشاهده آن سایت می باشند.
Diskspace: Diskspace: میزان فضایی که برای ذخیره کلیه فایلهای خریداراعم ازوب سایت ، ایمیلها ، پایگاه های داده و همچنین لاگهای آنها توسط یک وب سایت مصرف می گردد.
Bandwidth: Bandwidth: میزان رد وبدل اطلاعات بین کاربران وب سایت وسرورجهت نمایش وعملکرد یک وب سایت بر حسب مگابیت بر ثانیه. همچنین میزان ردوبدل اطلاعات بین دوسرور در صورتی که این اطلاعات به منظور سرویس دهی به کاربران آن وب سایت باشد.
بالا بودن سرور: دردسترس بودن عمومی سرور در شبکه اینترنت در حداقل 2 نقطه مختلف از دنیا بسته به سرویسهای مختلفی که روی یک سرور قراردارد باید پاسخ تستهای زیر مثبت باشد :
وب سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت 80 ازطریق telnet
ایمیل سرور: ping عمومی سرور یا پاسخ دهی سرور روی پورت 25 یا 110ازطریقtelnet
دیتابیس سرور: پاسخدهی سرور روی پورتms sql server وmy sql
Uptime: نسبت میزان زمانی که کلیه سرویسهای سرویس دهنده به وب سایت خریدار درشبکه اینترنت بالا می باشند به کل مدت قرارداد سرویس دهی به درصد، در صورتی که وب سایت یا برخی از سرویسها به دلیل عدم رعایت بندهای این قرارداد به حالت تعلیق درآیند در این زمان محاسبه نمی شود
تعلیق:قطع موقت و یا دائم سرویس به دلیل عدم رعایت شرایط و ضوابط شرکت.
تبصره:مبالغ پرداختی مشترک جهت استفاده از سرویس در زمان تعلیق قابل استرداد نبوده وبه نفع شرکت برداشت خواهد شد.
تحویل خدمات:
پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن سرویس خریداری شده، مراتب از طریق ایمیل مندرج در پروفایل به خریدار اطلاع داده می شود. عدم دسترسی خریدار به آدرس ایمیل مانع تحویل سرویس نمی گردد. خریدار در صورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، ایمیل مذکوررا دریافت ننماید موظف است حداکثر 2روز پس از پایان زمان تحویل مجاز بصورت کتبی وبا امضا نامه، مراتب را به بخش فروش شرکت اعلام نماید.
در صورت بروز شرایط ویژه فنی ویا محدودیتهایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، شرکت مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا 2برابر خواهد بود.
چنانچه خریدار اقدام به خرید سرویس نماید، لیکن تا مدت یک ماه از تاریخ سرویس خریداری شده خدمات دائر نگردد خریدار می تواند نسبت به فسخ قرارداد ظرف مدت 45 روز از تاریخ خرید سرویس اقدام نماید.
در صورت انقضای مدت مذکور خریدار حق فسخ معامله را نخواهد داشت و ابتدای ارائه خدمات از تاریخ دائری سرویس محسوب می گردد.
شرکت مسئولیتی در قبال عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده وتحویل شده ندارد.
سرویسهای مرتبط با دامنه ای که توسط شرکت ثبت ویا تمدید نشده اند ونزد ثبت کننده دیگری می باشند در هنگام پرداخت سفارش تحویل شده فرض می گردند.
حداکثر زمان تحویل
حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای شرکت که با عنایت به شرایط عمومی کشور وبا فرض بدترین حالات یک ماه می باشد
در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف شده، مشتری موظف به اعلام کتبی با امضا ذیل نامه به بخش فروش شرکت و دریافت رسید ارسال می باشد
پس از ثبت دامنه اطلاع رسانی به خریدار، شرکت هیچ مسئولیتی نسبت به آن دامنه نخواهد داشت و مسئولیت آن تماما بر عهده خریدار خواهد بود.
در مورد ثبت دامین های ir با توجه به اینکه پژوهشگاه دانشهای بنیادی ( ایرنیک ) مسئولیت تایید و فعال نمودن آن را به عهده دارد، شرکت مسئولیتی در خصوص تائید و زمان تحویل آن را نداشته و خریدار نمی تواند در این خصوص ادعایی نماید. لیکن در صورتیکه مدت تائید آن بیش از یک ماه به طول انجامد، مشروط بر اینکه اطاله زمان ناشی از نقص مدارک و اقدامات متقاضی نباشد قرارداد منفسخ و با اعلام انفساخ توسط خریدار وجه پرداختی ایشان مسترد خواهد شد.
تطابق با سفارش : در صورت وجود هرگونه مغایرت سرویس ارائه شده به خریدار با مشخصات سرویس، خریدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ تحویل به شرکت اعلام نموده و شرکت موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غیر اینصورت مسئولیت شرکت صرفا محدود به اصلاح سرویس پس از تاریخ اعلام خریدار و فقط تا پایان زمان سرویس در سفارش می باشد وزمان سرویس دهی افزایشی نخواهد یافت
مرجع رسیدگی قضایی:
در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار موظف است بدوا نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومی ویا دفتر مدیریت شرکت اقدام نموده و رسید کتبی دریافت نماید. تا موضوع مورد رسیدگی واقع گردد در صورت عدم حصول نتیجه پس از 15روزکاری، طرفین می توانند به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی مراجعه نموده تا موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد. ضمنا طرفین نظر این شورا را به عنوان حکم مرضی الطرفین پذیرفته وحق شکایت ویا درخواست حکم به سایر مراجع را نخواهند داشت.
فعالیتهای غیر مجاز خریدار:
تخطی از هر یک از شرایط درج شده در ذیل موجب تعلیق سرویس می شود. شرکت تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج می باشد. شرکت حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس دهی را برای خود محفوظ می دارد. زمانی که شرکت از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می کند نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسی ها شرکت بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود همچنین شرکت در صورت لزوم حق پیگرد قانونی متخلف را نیز برای خود محفوظ می دارد. هر گونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری کشور ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می گردد. شرکت هیچگونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران خسارت وارده به شرکت خواهد بود. قسمتی از تخلفات عبارتند از :
استفاده از نرم افزارهای بدون رعایت حق کپی رایت ایران و بین المللی.
نصب ویا استفاده برنامه ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد .
ارسال یا اجرای فایلهای اجرایی مانند فایلهایی با پسوند exe , com , bat , vbsو امثالهم و در صورت وجود این فایلها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می شود و با خریدار بر طبق قانون برخورد می گردد
خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروسها و یا سورس هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد نمی باشد.
استفاده از برنامه های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس وسایر سرویسهای دیگرشرکت وسایر خریداران گردد.
وجود فایلهای حاوی ویروس عمدا ویا سهوا در فضای سرویس مورد خریداری
ارسال هرزنامه (Spam ) عمدا ویا سهوا (ملاک، گزارش RBL و یا بررسی تیم فنی شرکت می باشد) حتی اگر از سرویس میل سرویس دهنده ثالثی استفاده شده باشد.
ارسال ایمیل بصورت گروهی و تعداد بالا (حداکثر 1000 ایمیل در روز و 50 ایمیل در 10 دقیقه مجاز می باشد به شرط آنکه کلیه گیرندگان ایمیلها، خودشان درخواست دریافت ایمیل از خریدار را داشته و آدرس و توضیح نحوه لغو عضویت به زبان انگلیسی در متن ایمیل وجود داشته باشد).
گزارش فنی شرکت و یا IDC که سرور میزبانی در آن می باشد نسبت به انجام اعمال مغایر قانون شرکت.
عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون می باشد)
انجام فعالیتهایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات شرکت به خریدار و یا سایر خریداران گردد.
استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستمهای اشخاص ثالث.
راه اندازی mail server Open relay.
انجام فعالیت IRC
فعال سازی Recursion برای DNS سرور
عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص یافته در هر سرویس.
مختل كردن امنيت سيستم يا شبكه. در صورت بروز چنين مسائلي شرکت حق پيگرد قانوني و شکايت از متخلف به مراجع قانوني را محفوظ مي دارد. نمونه هايي از اختلال در امنيت سيستم يا شبكه شامل موارد ذيل مي شود: دسترسي يا استفاده غير مجاز از داده ها، سيستم يا شبكه، از جمله هر گونه تلاش براي جستجو، اسكن يا آزمايش آسيب پذيري يك سيستم يا شبكه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر كاربر، ميزبان يا شبكه، شامل: تلاش براي دسترسي به اطلاعات نامه هاي الكترونيكي، تلاش عامدانه براي پر كردن فضاي يك سيستم، تلاش براي تغيير و يا حذف اطلاعات وب سايتها بدون مجوز از مالکان آنها و ...
قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز .
استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران
استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایران
اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
انتشار اکاذیب علیه دیگران
کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود
سایتهای فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی
فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد
سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی
استفاده از سرویس های شرکت برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی به هر شکل
مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ خریدار ویا متصل به دامنه خریداری شده از شرکت تماما بر عهده خریدار است . این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد وسهو ویا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود.
در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات وهزینه های مادی ومعنوی کلی وجزئی وارد بر شرکت در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.
شرکت برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها واقامه دعوا وارائه اطلاعات خریدار که محتوا یا عمل مجرمانه در سرویس خود ویا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.
خریدار موظف است که کلیه مقررات، شرایط و ضوابط شرکت و قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت نماید. درصورت عدم رعایت، شرکت حق تعلیق سرویس به صورت موقت یا دائم و پیگرد قانونی ودریافت خسارت وارده از خریدار را دارد و خریدار موظف به جبران کلیه خسارات وهزینه وارده بر شرکت می باشد همچنین هیچ وجهی بابت فسخ سرویس ویا ایام باقیمانده سرویس یا خسارت وارده به خریدار متخلف، پرداخت نخواهد شد. خریداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرویس تهیه شده می باشند همچنین می بایست به حقوق سایر خریداران شرکت احترام بگذارند. شرکت حق تعلیق یا قطع دائم سرویس خریدارانی که به صورت خواسته یا ناخواسته موجب اختلال در سرویس سایر خریداران می گردد را برای خود محفوظ می دارد. ضمنا خریدار حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت به غیر از آن دسته از قوانین که مستقیما به نحوه استفاده از سرویس برمی گردد که با پایان سرویس به پایان می رسد، بندهای دیگر قوانین پابرجا بوده وخریدار همواره موظف به رعایت قوانین عمومی وحقوقی شرکت خواهد بود.
کلیه مسئولیت عدم استفاده صحیح از سرویس خریداری شده با خریدار می باشد و شرکت تنها مسئول ارائه سرویس استاندارد و بر اساس تعهدات فنی اعلام شده در بسته های میزبانی خود می باشد.
محتوا:
سرویسهای شرکت می بایست در جهت مقاصد قانونی استفاده گردد. انتقال، نگهداری یا انتشار هر گونه اطلاعات یا داده که مخالف هر قانون اجرایی باشد یا مستقیما به تخلف از قانون خاصی کمک کند ممنوع است. این مورد می تواند شامل موارد زیر باشد
قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی رایت بدون مجوز
استفاده غیر مجاز از علائم تجاری دیگران
استفاده غیر مجاز از لوگو های دیگران
هرگونه تخلف از قانون جرایم رایانه ای ایران
اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم یا کشور
انتشار اکاذیب علیه دیگران
کلاه برداری های اینترنتی و هرگونه عاملی که موجب فریب بازدیدکنندگان شود
سایتهای فعال در زمینه HYIP ویا دارای سیستم هرمی
فروش یا تبلیغ هرگونه کالا یا خدمات غیر مجاز طبق قوانین جاری ایران و کشوری که سرورها در آن قرار دارد
سایتهای مرتبط یا حامی گروههای شناخته شده تروریست بین المللی
استفاده از سرویس های شرکت برای نگهداری، ارسال، نمایش، انتقال، تبلیغ یا هر عمل مشابه بر روی داده های مرتبط با مسائل جنسی به هر شکل
مسئولیت محتوای درج شده در سرویس تامین شدۀ خریدار ویا متصل به دامنه خریداری شده از شرکت تماما بر عهده خریدار است . این مسئولیت شامل موارد تخلف عمد وسهو ویا مواردی که توسط اشخاص ثالث نیز انجام می پذیرد خواهد بود.
در صورت عدم رعایت قانون جرائم رایانه ای جبران کلیه خسارات وهزینه های مادی ومعنوی کلی وجزئی وارد بر شرکت در پاسخگوئی به مراجع ذیصلاح بر عهده خریدار خواهد بود.
شرکت برطبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویسها واقامه دعوا وارائه اطلاعات خریدار که محتوای مجرمانه در سرویس خود ویا در سرویس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائی اقدام نماید.
قوانین دامنه:
تمديد يك دامنه تاريخ گذشته در صورت امکان تمدید ، ممکن است دارای جریمه تاخیر نسبت به تعرفه عادی باشد که این جریمه مطابق با قوانین ICANN و ثبت کننده اصلی اخذ می گردد.
تاریخ مستند برای مدت ثبت دامنه،whois های بین المللی می باشد.( در خصوص دامنه های ir. استعلام از ثبت کننده مستند خواهد بود.)
اگر در سفارش خریدار، دامنه ای باشد که ثبت کننده مرجع آن را ثبت ننماید و یا در حین تکمیل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص دیگری ثبت گردد و یا انتقال دامنه ای به شرکت باشد که به هر دلیل انجام نگردد، شرکت تنها موظف به بازگرداندن هزینه ثبت و یا انتقال آن دامنه به حساب خریدار در پرتال کاربران می باشد. در صورت درخواست انتقال یک دامنه به پنلی خارج از شرکت از طریق پرتال کاربران شرکت حق ممانعت از تکمیل مراحل انتقال را ندارد
از آنجا که شرکت ثبت وتمدید دامنه وانتقال برای خریدار را به صورت واسط انجام می دهد عدم پذیرش توسط ثبت کنندگان بین المللی ویا ثبت کننده .Ir نسبت به ثبت ویا تمدید دامنه به هر دلیل مسئولیتی را متوجه شرکت نخواهد کرد.
خریدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکیتی دامنه برای خود تحقیق لازم را به عمل آورده وشرکت در صورت ادعای شخص ثالث صاحب حق مورد تائید شرکت و مراجع ذیصلاح ایرانی وبین المللی آن دامنه را مسدود نموده و به رای مراجع ویا قوانین بین المللی عمل می نماید.
قوانین میزبانی:
شرکت مسئولیتی در قبال از بین رفتن داده های موجود در فضای میزبانی وب به خریدار نداشته و خریدار موظف تهیه نسخه پشتیبان از داده های موجود در سرویس خود خواهد بود و درصورت امکان و صلاحدید شرکت، تحویل داده ها صرفا به خریدار و منوط به پرداخت هزینه های اعلامی از سوی شرکت امکان پذیر می باشد. شرکت مسئولیتی نسبت به بارگذاری اطلاعات (Upload) در فضای میزبانی خریدار ویا download اطلاعات وی به صورت رایگان ندارد.
شرکت مسئولیتی نسبت به نصب نرم افزار برای خریدار به صورت رایگان ندارد.
خریداربایستی اطلاعات فنی کافی و آشنایی لازم جهت استفاده از سرویس میزبانی وب داشته وشرکت مسئولیتی نسبت به آموزش و نحوه بهره برداری صحیح از سرویس ندارد. ولیکن درصورت تشخیص نیاز از سوی شرکت ایشان راهنمایی هایی را به خریدار ارائه می دهد.